۱۳۹۷ دی ۱۲, چهارشنبه

خودداری قوه قضاییه از آزادی ۷ کارگر گروه ملی فولاد اهواز ۱۱ دی۹۷

خودداری قوه قضاییه از آزادی Û· کارگر گروه ملی فولاد اهوازوکیل کارگران بازداشتی فولاد اهواز؛ ۷ کارگر گروه ملی فولاد اهواز همچنان در بازداشت به سر می برند.
محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع برخی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز از ادامه بازداشت ۷ تن از کارگران این شرکت خبر داد. در نیمه شب یکشنبه ۲۵ آذرماه و چند روز پس از آن، دست کم ۴۳ تن از کارگران فولاد اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

امروز سه‌شنبه، ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۷، وکیل برخی از کارگران بازداشت‌شده‌ی شرکت ملی فولاد اهواز در ارتباط با آخرین وضعیت کارگران بازداشتی این مجتمع گفت این کارگران هنوز آزاد نشده‌اند.
بر اساس گفته‌های منابع کارگری خوزستان، بهزاد علیخانی، مصطفی عبیات، کریم سیاحی، کاظم حیدری، میثم علی قنواتی، طارق خلفی و غریب حویزاوی هفت کارگری هستند که هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

دستگیری غیر قانونی ده‌ها تن از کارگران گروه ملی فولاد اهواز طی چند حمله وحشیانه نیروهای امنیتی

شایان یادآوری است که از حوالی نیمه شب یکشنبه ۲۵ آذر ماه تا روز سه‌شنبه‌ی ۲۷ آذر ماه ده‌ها تن از کارگران فولاد اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
به گفته منابع کارگری در گروه ملی فولاد اهواز ، همزمان با این بازداشت‌ها نیروهای امنیتی به منزل تعدادی دیگر از کارگران نیز رفته بودند؛ ولی به دلیل عدم حضور آنان موفق به بازداشت آنها نشده‌اند.
خواسته اصلی کارگران معترض این شرکت ”لغو خصوصی سازی، واگذاری شرکت به بخش دولتی، آزادی کارگران زندانی و پرداخت دستمزدهای معوقه” است.
کارگران گروه ملی فولاد اهواز، چند ماه است که حقوق نگرفته‌اند. آنها اواخر سال گذشته نیز در اعتراض به عدم دریافت حقوق، دست به تجمع اعتراضی زده بودند.
کارگران گروه ملی فولاد اهواز در آبان و آذر سال جاری، با پیوستن به کارگران معترض نیشکر هفت تپه، تجمعات بزرگی را در شهرستان شوش و اهواز سازماندهی کردند.
در برخی از این راهپیمایی‌های اعتراضی خانواده‌های کارگران نیز به آنها پیوستند. آنها برای بیان اعتراضاتشان بارها در مقابل ساختمان‌های مقامات و نهادهای حکومتی تجمع اعتراضی برپا کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر