۱۳۹۷ آذر ۲۷, سه‌شنبه

بازداشت خودسرانه کارگران گروه ملی فولاد اهواز در جریان اعتصاب و اعتراض مسالمت آمیز

کارگران فولاد اهوازبنابر گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، نیمه شب یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷، نیروهای امنیتی با یورش به خانه کارگران در مجتمع صنعتی ۲۸ نفر را بازداشت کرده و به محل نامعلومی منتقل کردند.

اسامی کارگران بازداشت شده شرکت گروه ملی فولاد اهواز عبارتنداز میثم علی قنواتی، عیسی مرعی، امین علوانی، مرتضی اکبریان، طارق خلفی، مسعود عفری، جعفر سبحانی، مصطفی عبیات، غریب حویزاوی، حسین داودی، کریم سیاحی، میثم آل مهدی، حامد باصری، حافظ کنعانی، حامد جودکی و یاسر ابراهیمیان، مجید جنادله، کوروش اسماعیلی، علی عقبا، محسن بلوطی، محمد پور حسن، محسن پهباتی، سید حبیب طباطبائی، جاسم رومزی، علی اتمامی، سید علی جواد پور، جواد غلامی، عبدالرضا دستی.
براساس گزارش‌ها نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم و خودسرانه اقدام به بازداشت کارگران کرده‌اند.
ماموران برای بازداشت کارگران بیشتری نیز اقدام کرده بودند اما به دلیل حضور نداشتن آن‌ها، موفق به بازداشت این کارگران نشدند. بنا به خبرهای محلی بسیاری از کارگران به ناچار شب را در خیابان‌های اهواز گذراندند تا بازداشت نشوند.
منازل کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در حالی دیشب مورد یورش گسترده مأموران امنیتی قرار گرفته است که آنان نزدیک به ۴۰ روز است در اعتصاب به‌سر می‌برند و مدت ۲۴ روز متوالی با تجمعات خیابانی در خیابانهای اهواز خواهان رسیدگی به مطالبات بر حق خود هستند.
براساس گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران علاوه بر این بازداشت‌ها مسئولین یگان ویژه همراه با رئیس پاسگاه انتظامی غرب اهواز وارد گروه ملی صنعتی فولاد اهواز شدند و تهدید کردند که در صورت برگزاری تجمع بازداشت خواهند شد.
گزارش‌های دیگر حاکی از حضور گسترده نیروهای امنیتی با خودرو‌های آبپاش مقابل استانداری و دادگستری خوزستان می‌باشد.
همچنین در خیابان نادری نیز حد فاصل استانداری تا پل سفید شهر اهواز در کنار نیرهای امنیتی، افراد لباس شخصی نیز حضور دارند. در طول این مسیر اجازه پارک به هیچ خودرویی را نمی‌دهند و تعدادی جرثقیل حمل ماشین، خودروهای پارک شده را از محل به جای دیگری منتقل می‌کنند.
در مدت اعتصاب و اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز با برخورد خشونت آمیز و امنیتی از سوی مقامات قضایی اهواز مواجه بودند. پیش‌تر ۱۰ تن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران، به اداره اطلاعات اهواز با احضار شده و مورد تهدید قرار گرفته بودند که در صورت ادامه اعتراض‌های خیابانی با آنان برخورد خواهد شد.
پیش از این نیز اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز، از سوی جوامع بین المللی از جمله وزارت خارجه ایالات متحده و کنفدراسیون بین المللی کارگران مورد حمایت قرار گرفته بود.
کارگران فولاد اهواز نزدیک به ۴۰ روز است که در حال اعتصاب و برگزاری تجمعات اعتراضی مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان خوزستان می‌باشند.
«پرداخت حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر