۱۳۹۷ آذر ۹, جمعه

انتقاد فعال سیاسی اهل‌سنت از «برخوردهای سلیقه‌ای» برخی مدیران در کشور

به گزارش سنی‌آنلاین، دکتر لقمان ستوده، عضو دفتر مرکزی جماعت دعوت‌واصلاح، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی، درخصوص اوضاع سیاسی و امنیتی مناطق سنی‌نشین کشور گفت: در برخی استان‌ها 10 درصد و در برخی 90 درصد ساکنان آن اهل‌سنت هستند که بسته به سلیقۀ سیاسی و امنیتی هر استان وضعیت اهل‌سنت متفاوت می‌شود. 
وی با اشاره به «محدودیت‌های آزاردهنده» در کشور، خاطرنشان کرد: در کشور ما فرصت‌های خوبی وجود دارد، اما در عین حال محدودیت‌های آزاردهنده‌ای هم وجود دارد. توقع شهروندان از یک نظام مدرن و امروزی بیشتر از حقوقی است که امروز از آن برخوردار هستند.
ستوده در ادامه از «برخوردهای سلیقه‌ای» در حق جامعه اهل‌سنت به‌ویژه اهل‌سنت تهران انتقاد کرد و گفت: در مورد تهران وضعیت اهل تسنن متفاوت است. در کشور ما همه‌چیز برمی‌گردد به سلیقۀ آن مدیر در حوزۀ خودش. برخوردهای سلیقه‌ای تعیین‌کننده هستند. در مقاطعی که مدیر با درایت‌تری هست فرصت‌ها بیشتر و چالش‌ها کمتر می‌شوند.
عضو دفتر مرکزی «جماعت دعوت‌واصلاح» از موضوع مسجد اهل‌سنت تهران به‌عنوان یک «چالش» یاد کرد و اظهار داشت: چالش مسجد اهل تسنن در تهران از دوران رژیم گذشته هم وجود داشته است. قدرت‌هایی خارج از ساختار رسمی هستند که در تصمیم‌گیری قوی‌تراند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر