۱۳۹۷ آذر ۹, جمعه

پس از ۲۵ روز اعتراض؛ شکنجه و انتقال به بیمارستان اسماعیل بخشی، نماینده بازداشتی کارگران هفت‌تپه / بیانیه حمایتی وکلای دادگستری

پس از ۲۵ روز اعتراض؛ شکنجه و انتقال به بیمارستان اسماعیل بخشی، نماینده بازداشتی کارگران هفت‌تپه / بیانیه حمایتی وکلای دادگستری

خبرگزاری هرانا – گزارش‌ها حاکی است که اسماعیل بخشی، نماینده بازداشتی کارگران هفت‌تپه به بیمارستان منتقل شده و برخی منابع انتقال او به بیمارستان را عوارض ناشی از شکنجه عنوان کرده‌اند. در همین رابطه جمعی از وکلای دادگستری ایران طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بدرفتاری و شکنجه‌ی اسماعیل بخشی و سایر کارگران بازداشتی، حمایت خود را با این کارگران اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، اسماعیل بخشی از ناحیه سر و صورت مورد ضربات متعددی قرار گرفته به طوری که صورت او کبود و متورم بوده است. همچنین او دچار خونریزی معده بوده است.

بی بی سی که این گزارش را منتشر کرده است تاکید می کند که مشخص نیست در حال حاضر آقای بخشی همچنان در بیمارستان است یا به بازداشتگاه منتقل شده است. اما قرار بازداشت این فعال کارگری مجدد تمدید شده است.

پیش تر کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار ایران، به خبرگزاری ایلنا گفته بود “بحث ادامه‌ بازداشت کارگری که آزاد نشده (اسماعیل بخشی)، امنیتی‌ است و وزارت کار نمی‌تواند ورود کرده و کاری برایش صورت دهد.”
علاوه بر اسماعیل بخشی، سپیده قلیان فعال مدنی نیز که همزمان با آقای بخشی بازداشت شده بود کماکان در وضعیت نامعلومی در اختبار نیروهای امنیتی و تحت قرار بازداشت به سر می برد.

در حالی که اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در بازداشت به سر می برند و تلاشها برای آزادی آنها در جریان است، ساعاتی پیش علی نجاتی از فعالان کارگری نیشکر هفت تپه به همراه پیمان نجاتی (فرزندش) و مجید رعایایی (مهمان وی) در منزل آقای نجاتی بازداشت شدند. گزارش شده است پیمان نجاتی و مجید رعایایی پس از بازجویی با تودیع قرار آزاد شدند. هر چند برخی از وسایل آقای رعایایی توسط دستگاه امنیتی ضبط شده است.

خانواده نجاتی می گویند علیرغم پیگیری کماکان از محل نگهداری علی نجاتی و دلایل بازداشت او اطلاعی در دست ندارند. گفته میشود آقای نجاتی و دو همراهش موقع دستگیری ضرب و شتم شده اند در حالی که آقای نجاتی از بیماری قلبی رنج می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر